Użytkownicy, których skrzynki pocztowe zostały utworzone w obrębie tej samej domeny pocztowej, mogą komunikować się ze sobą za pomocą funkcji Czat dostępnej w Webmailu (SmarterMail).
Zalogować się do Poczty Webio.
W menu umieszczonym w lewej części ekranu kliknąć na zakładkę Czat (3 ikona od góry).
W sekcji Czat wybrać użytkownika, obok nazwy widoczny jest jego status. Przy dużej liczbie użytkowników można korzystać z wyszukiwarki. Widok zostanie podzielony jest na 3 sekcje. W prawej części wyświetlają się szczegóły użytkownika oraz przycisk Czat rozpoczynający konwersację. W dolnym oknie, w zakładce Czat widoczna jest historia rozmów. Aby wyświetlić jej przebieg kliknąć dwukrotnie lewym przyciskiem myszy.
Użytkownik posiada możliwość wyboru statusu czatu, klikając w prawym górnym rogu ekranu na menu statusu:
- Dostępny - możesz odbierać i odpowiadać na wiadomości czatu przez interfejs webmail,
- Zaraz wracam - jesteś zalogowany do chatu, ale z dala od komputera i nie możesz odpowiedzieć w tej chwili,
- Zajęty - jesteś zalogowany, ale zajęty i nie możesz odpowiedzieć w tej chwili,
- Niedostępny - jesteś wylogowany z czatu i nie możesz odbierać wiadomości.
Aby rozpocząć konwersację kliknąć dwukrotnie na kontakt w lewym panelu. Wyświetli się okno rozmowy, w jego dolnej części wpisać treść wiadomości. W głównej części wyświetlany jest przebieg.
Odbiorca wiadomości zostanie powiadomiony dźwiękiem o nowej wiadomości. Rozmiar okna rozmowy można dowolnie zmieniać.