Zbyt duża zajętość przestrzeni dyskowej

Pod koniec każdego tygodnia nasz system automatycznie sprawdza zajętość przestrzeni. W przypadku przekroczenia, na początku następnego tygodnia (poniedziałek), klient otrzymuje powiadomienie.
 
Przekroczenie może wynikać, ze zbyt dużej ilości danych w następujących przestrzeniach:
 
  • Pliki (witryny internetowe, foldery domowe kont FTP użytkowników),
  • Poczta,
  • Bazy danych (MSSQL, MySQL).
 
Wielkość przestrzeni dla poszczególnych planów hostingowych:
 
Plany hostingowe Testowy Startowy Podstawowy Rozszerzony Dla wymagających Premium
Przestrzeń dyskowa, MB 2500 1500 2500 4000 6000 12000
Aby sprawdzić szczegółowe informacje o zajętości przestrzeni dyskowej, a następnie podjąć działania zmierzające w kierunku zwolnienia w niej miejsca, należy zalogować się do Panelu zarządzania kontem hostingowym.

 
W oknie Przestrzenie użytkownika kliknąć na ikonę Statystyki przestrzeni.

 
W kolejnym oknie wyświetlą się Limity przestrzeni, w tym m.in. Przestrzeni dyskowej. Aby wyświetlić więcej szczegółów kliknąć Raport wykorzystania.


 
W Szczegółach przestrzeni dyskowej danej przestrzeni można sprawdzić przestrzeń dyskową po zasobach.


Po wykonaniu kopii zapasowej zasobów (np. na dysk twardy komputera lub zewnętrzne konto FTP), w przypadku:
 
  • Plików - przeanalizować katalogi witryny i użytkowników FTP pod kątem usunięcia zbędnych plików,
  • Poczty - usunąć zbędne wiadomości lub konta pocztowe,
  • Bazy danych - wyczyścić pliki dziennika bazy danych (MySQL, MSSQL).
     
Na sam koniec, bardzo ważną rzeczą jest obliczenie przestrzeni dyskowej, ponieważ po zwolnieniu miejsca w powyższych zasobach, operacja ta odświeży zajętość przestrzeni dyskowej.
 
W przypadku nie podjęcia przez klienta żadnych kroków w celu zwolnienia miejsca w przestrzeni konto hostingowe zostaje zawieszone po 3 dniach od daty powiadomienia.
 
Jeżeli klient nie może zrezygnować z posiadanych zasobów lub mimo podjętych działań przestrzeń dyskowa nadal okazuje się być niewystarczająca należy:
 
  • 3 Klienci ocenili te informacje jako pomocne
Czy ta informacja była pomocna?

Podobne

Znak kropki w adresie URL

Użycie znaku kropki '.' w adresie URL jest automatycznie odrzucane przez Serwer IIS, dlatego...

Niedostępność witryny po zmianie adresu IP ze współdzielonego na dedykowany

Jeśli witryna po przełączeniu na dedykowany adres IP nie wyświetla się, należy wykonać poniższe...

Nie dochodzą wiadomości od niektórych nadawców

Sprawdzić czy adres e-mail nadawcy znajduje się na liście zablokowanych: Blokowanie i...

Problemy z wyświetleniem witryny i polecenie tracert (traceroute)

W przypadku zgłoszeń dotyczących długiego oczekiwania na załadowanie witryny lub problemów...

Nie działa witryna

Niedziałanie witryny może być związane z zawieszeniem się aplikacji klienta. Najprostszym...