Pod koniec każdego tygodnia nasz system automatycznie sprawdza zajętość przestrzeni. W przypadku przekroczenia, na początku następnego tygodnia (poniedziałek), klient otrzymuje powiadomienie.
Przekroczenie może wynikać, ze zbyt dużej ilości danych w następujących przestrzeniach:
- Pliki (witryny internetowe, foldery domowe kont FTP użytkowników),
- Poczta,
- Bazy danych (MSSQL, MySQL).
Wielkość przestrzeni dla poszczególnych planów hostingowych:
Plany hostingowe | Testowy | Startowy | Podstawowy | Rozszerzony | Dla wymagających | Premium |
---|---|---|---|---|---|---|
Przestrzeń dyskowa, MB | 2500 | 1500 | 2500 | 4000 | 6000 | 12000 |
W oknie Przestrzenie użytkownika kliknąć na ikonę Statystyki przestrzeni.
W kolejnym oknie wyświetlą się Limity przestrzeni, w tym m.in. Przestrzeni dyskowej. Aby wyświetlić więcej szczegółów kliknąć Raport wykorzystania.
W Szczegółach przestrzeni dyskowej danej przestrzeni można sprawdzić przestrzeń dyskową po zasobach.
Po wykonaniu kopii zapasowej zasobów (np. na dysk twardy komputera lub zewnętrzne konto FTP), w przypadku:
- Plików - przeanalizować katalogi witryny i użytkowników FTP pod kątem usunięcia zbędnych plików,
- Poczty - usunąć zbędne wiadomości lub konta pocztowe,
- Bazy danych - wyczyścić pliki dziennika bazy danych (MySQL, MSSQL).
Na sam koniec, bardzo ważną rzeczą jest obliczenie przestrzeni dyskowej, ponieważ po zwolnieniu miejsca w powyższych zasobach, operacja ta odświeży zajętość przestrzeni dyskowej.
W przypadku nie podjęcia przez klienta żadnych kroków w celu zwolnienia miejsca w przestrzeni konto hostingowe zostaje zawieszone po 3 dniach od daty powiadomienia.
Jeżeli klient nie może zrezygnować z posiadanych zasobów lub mimo podjętych działań przestrzeń dyskowa nadal okazuje się być niewystarczająca należy:
- Zamówić dodatek hostingowy rozszerzający przestrzeń - koszt zgodny z cennikiem, lub
- Zmienić plan hostingowy - koszt zgodny z cennikiem.