Panel zarządzania kontem hostingowym można dodatkowo zabezpieczyć podczas logowania użytkownika. Po włączeniu i skonfigurowaniu zabezpieczenia, przy każdej próbie logowania wystąpi dodatkowe pytanie o kod zabezpieczający, który należy przepisać urządzenia mobilnego. Do poniższej instrukcji wykorzystano urządzenie z systemem Android.
Zabezpieczenie można również włączyć w Systemie zamówień Webio.
Informacje w tym artykule:
Przed włączeniem dwupoziomowego zabezpieczenia w urządzeniu mobilnym w zależności od systemu należy zainstalować aplikacje:
- Android: Google Authenticator oraz Barcode Scanner (firmy ZXing),
- Windows Phone: Authenticator,
- iOS: OATH Token.
W prawej części okna kliknąć Edytuj szczegóły.
Kliknąć przycisk Włącz dwupoziomowe uwierzytelnianie.
W kolejnym kroku należy zeskanować kod QR widoczny na ekranie monitora. Zanim to jednak nastąpi, przejść do urządzenia mobilnego, aby rozpocząć konfigurację aplikacji.
W Google Authenticator wybrać Rozpocznij konfigurację.
A następnie Skanuj kod kreskowy. Teraz należy zeskanować kod QR widoczny w Panelu zarządzania kontem hostingowym.
Urządzenie zostało powiązane z kontem.
Wprowadzić nazwę użytkownika oraz hasło do Panelu zarządzania kontem hostingowym.
Wyświetli się dodatkowy ekran Dwupoziomowe uwierzytelnianie z pytaniem o kod. Wprowadzić token widoczny w aplikacji urządzenia mobilnego, jest na to około 15 sekund, kliknąć Zatwierdź.
Jeśli upłynie czas lub token będzie niepoprawny uwierzytelnienie nie będzie możliwe. Wprowadzić kolejny token wygenerowany przez Google Authenticator.
Po zalogowaniu się w prawej części ekranu kliknąć Edytuj szczegóły.
Kliknąć przycisk Wyłącz dwupoziomowe uwierzytelnianie. Spowoduje to wylogowanie z Panelu zarządzania kontem hostingowym.